Hoe zit het met de vergoeding van fysiotherapie voor 2017?

Heeft u wel is fysiotherapie nodig om bijvoorbeeld te revalideren of omdat u lichamelijke klachten heeft? Sommigen komen sporadisch bij de fysiotherapeut omdat ze bijvoorbeeld eenmalig zijn geopereerd of omdat ze een blessure hebben opgelopen door hun sport. Anderen keren regelmatig terug omdat ze misschien aandoenlijke klachten hebben of omdat ze een hele lange periode moeten herstellen van een vervelend ongeluk. Wat de reden ook is, voor 2017 worden de vergoedingen voor fysiotherapie weer anders dan het afgelopen jaar. Wat kunt u verwachten?

Eigen risico

Personen die ouder dan 18 jaar zijn wordt er maar beperkt vergoed op het gebied van fysiotherapie. Diegenen die een chronische aandoening hebben krijgen vanaf de 21e behandeling de kosten vergoed. Via een aanvullende verzekering kunnen ook de eerste twintig behandelingen worden vergoed. Mocht iemand geen chronische pijn hebben, dan wordt de dekking altijd onder de aanvullende zorgverzekering geschaard. Het eigen risico komt in dit plaatje dus voor bij de eerste twintig behandelingen mits iemand geen aanvullende zorgverzekering heeft.

Hoe zit het met de vergoeding van fysiotherapie voor 2017?

Iedereen kan te maken krijgen met de fysiotherapeut. Het is daarom belangrijk te weten hoe het zit met de vergoeding van fysiotherapie voor 2017.

Hoe zit het met jongeren?

Voor jongeren gelden er andere voorwaarden. Iedereen die onder de 18 jaar krijgen de eerste negen behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering. Mochten er na deze behandelingen zich nog steeds klachten voldoen, dan worden de volgende negen behandelingen eveneens vergoed. Na deze behandelingen moet er een aanvullende verzekering worden afgesloten waarnaar de vergoedingen verder gaan. Kinderen met chronische aandoeningen krijgen alles vergoed van de zorgverzekeraar

Vergoeding van uw verzekeraar

Hoe zit het met uw verzekeraar? Vergoedt die ook eventuele kosten voor fysiotherapie? Om daarachter te komen is het verstandig om op de website van uw zorgverzekeraar te kijken. Daar staat als het goed is hoeveel behandelingen u vergoed krijgt. Mocht uw verzekeraar hier nauwelijks aandacht aan besteden en u heeft in 2017 toch fysiotherapie nodig, dan is het wellicht verstandig om over te stappen naar een andere partij. Door het vergelijken van zorgverzekeringen weet u precies welke vergoeding u waar krijgt. Succes met uw keuze!

Inez

Add your Biographical Info and they will appear here.